سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش سئو با بررسی فاکتورهای بک لینک

افزایش بک لینک,بک لینک دادن,بک لینک رایگان


 
80. عمر دامنه لینک دهنده: بک‌لینک از دامنه های باسابقه ممکن است قدرت بیشتری نسبت به دامنه های جدید داشته باشد.
81. تعداد لینک های آمده از یک دامین: همانطور که در نمودار زیر از Moz می بینید (محور افقی موقعیت SERP است) شماره دامنه های ارجاع دهنده یکی از مهمترین فاکتورهای رنک در الگوریتم گوگل بشمار می رود:

افزایش بک لینک,بک لینک دادن,بک لینک رایگان
 
82. تعداد لینک های آمده از آی پی های C-Class جداگانه: آدرس لینک های آمده از آی پی های C-Class جداگانه ، نشان دهنده ی حجم بیشتری از سایت های لینک دهنده به شما است.
83. تعداد صفحات لینک دهنده: تعداد کل صفحات لینک دهنده (حتی اگر تعدادی از آنها در دامنه یکسان باشد) فاکتوری برای رنکینگ بشمار می رود.
84. تگ های Alt (برای لینک های تصویری): Alt text نسخه تصویری از جمله anchor text ها بشمار می رود.
85. لینک های آمده از دامنه های .gov و .edu : مت کات بیان نموده است که TLD فاکتوری مهم برای سایت نیست. با این حال این موضوع سئوکاران را از فکر در مورد اینکه TLD های .edu و .gov از جایگاه خاصی برخوردارند منصرف نکرده است.
86. PR  صفحه لینک دهنده: PR صفحه لینک دهنده فاکتوری بسیار مهم در رنک بحساب می آید.
87. قدرت نویسندگی دامنه لینک دهنده: قدرت نویسندگی دامنه لینک دهنده ممکن است نقشی مستقل در اهمیت بک لینک دادن بازی کند (یعنی صفحه ای با PR=2 از سایتی با PR صفحه اول 3 ممکن است ارزش کمتری از صفحه لینک با PR=2 از سایت Yale.com با PR=8 داشته باشد).
88. لینک های آمده از طرف رقیبان: لینک هایی که متعلق به صفحات دیگری که در SERP یکسانی رنک گرفته اند ممکن است برای رنک صفحه ای (کلمه کلیدی خاص) با ارزشتر باشند.  
89. اشتراک گذاری اجتماعی صفحه ارجاع: حجم اشتراگ گذاری اجتماعی صفحه محور ممکن است روی ارزش لینک تاثیرگذار باشد.
90. لینک از سوی همسایگان بد: لینک های آمده از سوی همسایگان (سایت های مشابه) بد ممکن است به سایت شما آسیب بزند.
91. پست‌های کاربران مهمان: با اینکه پست کاربران مهمان می تواند بخشی از کمپین سئوی قانونی باشد، اما لینک های آمده از سوی پست های مهمان بویژه در منطقه محل سکونت نویسنده، شاید به اندازه‌ی لینک متنی در همان صفحه با ارزش نباشد.
92. لینک به صفحه اول دامنه ای که صفحه روی آن است: لینک ارجاعی به صفحه اول ممکن است نقشی خاص و مهم در ارزیابی سایت و در نتیجه وزن لینک بازی کند.
93. لینک های Nofollow: یکی از بحث برانگیز ترین موضوعات در سئو سایت. نظر رسمی گوگل در مورد این موضوع:
“بطور کلی، ما آنها را دنبال نمی کنیم”
که نشان می دهد در موارد خاص این کار را انجام می دهند. داشتن یک درصد اطمینان از لینک های nofollow  نیز ممکن است نشان دهنده مشخصات لینک طبیعی و غیر طبیعی باشد.
94. تنوع در انواع لینک: داشتن تعداد زیادی لینک که از منبعی واحد است (مانند مشخصات فروم ها، نظرات بلاگ ها) ممکن است نشانه ای از اسپم بودن سایت باشد. به بیان دیگر، لینک هایی که از منابع مختلف می آید نشانه ای از خصوصیات لینکی نرمال می باشد.
95. “لینک اسپانسر” یا دیگر کلمات حول و حوش لینک: کلماتی مانند “اسپانسر”، “شرکای لینک” و “لینک های اسپانسری” ممکن است ارزش لینک را کاهش دهند.
96. لینک های متنی: لینک های جاسازی شده درون محتوای صفحه بسیار قوی تر از لینک های موجود در صفحه ای خالی یا هرجای دیگری درنظر گرفته می شود. مثالی خوب در مورد استفاده از این نوع لینک ها سایت نیو سئو است که در بسیاری از پست ها به تعداد زیاد بر روی لینک های داخل محتوا کار کرده است.
97. تعداد بیش از اندازه redirect 301  در صفحه: لینک های آمده از redirect 301 تاحدودی رنک را تضعیف می کند، به این آموزش وبمستر توجه کنید.
98. anchor text بک‌لینک: همانطور که پیش تر گفته شود و از الگوریتم اورجینال گوگل بر می آید :
نخست اینکه anchorها اغلب نسبت به صفحات تنها، دقت توصیفی بیشتری در صفحات وب ایجاد می کنند.
واضح است که anchor text از اهمیت کمتری نسبت به گذشته برخوردار است (شبیه اسپم بنظر می رسد). اما همچنان در مقیاس هرچند کوچک سیگنال های ارتباطی قوی ارسال می کند.
99. anchor text لینک های داخلی: با اینکه احتمالا وزن متفاوتی نسبت به anchor text بک‌لینک دارد اما anchor text لینکهای داخلی یکی دیگر از سیگنال های ارتباطی است.
100. توصیف عنوان لینک: از عنوان لینک (متنی که با رفتن روی لینک ظاهر میشود) به عنوان سیگنال ارتباطی ضعیفی استفاده می شود.
101. TLD کشور دامنه: گرفتن لینک های از دامنه های قدرتمند اختصاصی کشور خاصی (de , .cn , .co . .ir)، ممکن است به بهبود رنک شما در آن کشور کمک کند.
102. موقعیت لینک در محتوا: لینک هایی که در بخش ابتدایی مطلب هستند، تا حدودی وزن بیشتری نسبت به لینک های انتهای متن دارند.
103. موقعیت لینک در صفحه: جایی در صفحه که لینک ظاهر می شود مهم است. اساساً لینک های جاگرفته در محتوای صفحه قدرت بیشتری نسبت به لینک های منطقه فوتر یا هدر صفحه دارند.
104. لینک از سایت های مناسب: واضح است که لینکی از سایتی با موضوع مشابه، قدرت بیشتری نسبت به لینکی از سایت نامربوط دارد. دلیل اینکه امروزه هر استراتژی تاثیرگذاری در سئو سایت روی بدست آوردن لینک های مرتبط متمرکز است نیز همین موضوع می باشد.
105. رتبه سایت مناسب: الگوریتم هیلتاپ نشان می دهد که لینک از صفحه ای که نزدیک به محتوای صفحه شمااست، قدرتمندتر از لینکی از صفحه نا مرتبط است.
106. متن حول لینک: گوگل احتمالا می فهمد که آیا لینک به سایت شما پیشنهاد است یا بخشی از یک بازدید نادرست است. لینک هایی که حس مثبتی پیرامونشان دارند وزن بیشتری را بدست می آورند.
107. کلمات کلیدی در عنوان: گوگل به لینک هایی علاقه بیشتر نشان می دهد که دارای کلمات کلیدی در عنوان هستند (“کارشناسان به کارشناسان لینک می دهند”).
108. سرعت بالای لینک گرفتن: سایتی با سرعت لینک گرفات زیاد ، معمولا یک امتیاز SERP بدست می آورد.
109. سرعت پایین لینک گرفتن: سرعت پایین لینک گرفتن می تواند به وضوح رنکینگ را کاهش دهد چرا که نشانه ای از کاهش محبوبیت بشمار می رود.
110. لینک از صفحات  Hub : آرون وال ادعا می کند که گرفتن لینک از صفحاتی که دارای منابع قوی هستند (مخزن)، در مورد موضوعی خاص رفتار خاصی نشان می دهند.
111. لینک از صفحات با قدرت نویسندگی بالا: لینک از سایتی که دارای قدرت نویسندگی بالایی است، از لینک سایتی با حوزه فعالیت محدود و کوچک خوشنام تر است.
112. لینک به منابعی مانند ویکی پدیا: با اینکه لینکها nofollow هستند، ولی بسیاری فکر می کنند که گرفتن لینک از ویکی پدیا در پیش چشم موتورهای جستجو به شما اعتبار و قدرت نویسندگی می بخشد.
113. Co-Occurrences: کلماتی که مایلید در حوالی بک‌لینک های شما ظاهر شوند، کمک می کنند که به گوگل بگویید موضوع صفحه چیست.
114. عمر بک‌لینک: بر اساس امتیازی در گوگل، لینک های قدیمی قدرت رنک‌دهی بهتری نسبت به بک لینک های جدید دارند.
115. لینک از سایت های واقعی در مقابل Splogs : به سبب گسترش شبکه های وبلاگ، گوگل احتمالا وزن بیشتری به لینک های امده از “سایت های واقعی” نسبت به بلاگ های جعلی می دهد. آنها عموما از برند و سیگنال تعامل کاربری استفاده می کنند تا این دو را از هم تشخیص دهند.  
116. مشخصات لینک طبیعی: سایت با مشخصات لینک “طبیعی” رنک بالاتری بدست می آورد و برای آپدیت دوام بیشتری دارند.
117. لینک های متقابل: صفحه طرح لینک گوگل “تبادل لینک بیش از حد” را به عنوان کاری که باید از آن اجتناب شود لیست کرده است.
118. لینک محتوای تولید شده توسط کاربر: گوگل این توانایی را دارد که لینک های تولید شده از UGV را از لینک های تولید شده توسط شخص صاحب سایت تشخیص دهد. برای مثال، آنها می دانند که لینکی از بلاگ رسمی wordpress.com در fa.blog.wordpress.com بسیار متفاوت از لینکی در besttoasterreviews.wordpress.com است.
119. لینک از 301: لینک های 301 ممکن است در مقایسه با لینک مستقیم تا حدودی ارزش خود را از دست بدهند. با این حال، مت کات می گوید که یک لینک 301 مشابه با لینک مستقیم است !!!
120. میکروفرمت Schema.org : صفحاتی که میکروفرمت ها را پوشش می دهند ممکن است رنک بالاتری نسبت به صفحات بدون این قابلیت، بدست آورند. این موضوع ممکن است امتیازی مستقیم بشمار رود و یا در واقع صفحات با میکروفرمت دارای SERP CTR بالاتری هستند
121. DMOZ listed: بسیاری معتقدند که گوگل به سایت های DMOZ listed اندکی بیشتر اعتماد دارد.
122. راهنمای Yahoo!: الگوریتم گوگل ممکن است مکانی خاص برای راهنمای Yahoo! داشته باشد (با توجه به اینکه چه مدت سایت ها را فهرست بندی می کند).
123. تعداد لینک های خروجی در صفحه: رنک صفحه محدود است. لینک در صفحه ای با هزاران OBLs رنک کمتری نسبت به صفحه ای با فقط تعداد کمی OBLs بدست می آورد.
124. لینک های مشخصات انجمن: بدلیل اسپم فنی محور، گوگل ممکن است به وضوح ارزش لینک های انجمن ها را پایین بیاورد.
125. شمارش جهانی محتوای لینک: لینک از پستی 1000 کلمه ای خیلی با ارزش تر از لینکی درون قطعه ای 25 کلمه ای است.
126. کیفیت محتوای لینک: لینک هایی که ضعیف نوشته شده اند یا محتوای کم کیفیت به اندازه ی لینک های شامل نوشتار خوب و محتوای مولتی مدیا دار رنک پیدا نمی کنند.
127. لینک های صفحات ویژه: مت کات خاطر نشان کرد که لینک متن های ویژه بصورت تک لینک “فشرده” می شوند.

در پایان این قسمت لازم دیدم شما را به این نکته مهم ارجاع دهم :

شاید برخی از موارد بالا از نظر شما شبیه هم باشند اما اگر این فکر در ذهنتان پدیدار شده است حتما دوباره از اول و با دقت و تمرکز بیشتر مقاله را بخوانید.بنده سعی کردم هرگز از موارد مشابه استفاده نکنم


آموزش سئو با بررسی فاکتورهای سایت محور

تاثیر ssl بر سئو,سایت مپ در سئو,نظرات کاربران سئو

در ادامه اشاره به 200 فاکتور اصلی بررسی شده توسط گوگل (بر اساس آخرین نتایج) به موارد سایت محور رسیدیم :

62. تولید محتوا با ارزش و بینش منحصربفرد : گوگل بیان کرده که به دنبال شکار سایت هایی است که مطلب مفید و جدیدی تولید نمی کنند، خصوصا سایت های وابسته کوچک.
63. صفحه ارتباط با ما : سند کیفیت گوگل که در بالا ذکر شد بیان می کند که آنها سایت هایی را ترجیح می دهند که دارای بخشی برای اطلاعات ارتباطی با کاربران است. این کار اثرگذاری بیشتری دارد اگر اطلاعات ارتباطی شما منطبق با اطلاعات دامنه شما باشد (واقعا فکر می کردید که گوگل اطلاعات صفحه تماس با ما شما را با اطلاعات صاحب دامنه چک کند ؟!!!).
64. اعتبار دامنه/رنک اطمینان : اعتبار سایت (که با شمارش تعداد لینک های بیرونی سایت شما سنجیده می شود-سایت های مورد اعتماد) فاکتور رنکینگ بسیار مهمی بشمار میرود.
65. معماری سایت : معماری عالی ، قرار دادن بخش های مختلف کنار یکدیگر به گوگل کمک می کند که بتواند مطالب شما را بصورت موضوعی مرتب کند.
66. بروزرسانی های سایت : هرچندوقت سایت آپدیت می شود؟ و بویژه اینکه چه زمانی مطلب جدیدی به سایت اضافه می شود؟ (این از گذشته های دور هم فاکتور تاثیرگذاری بوده است.لطفا اگر متوجه نشدید حتما بپرسید)
67. تعداد صفحات : تعداد صفحاتی که سایت دارد نشانه ضعیفی از قدرت نویسندگی بشمار می رود. در تعداد بسیار کمی از سایت های بزرگ این فاکتور باعث تشخیص سایت اصلی از سایت های وابسته کوچک می شود.
68. حضور نقشه سایت : نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را آسانتر و جامعتر ایندکس نمایند که باعث افزایش بازدید می گردد.
69. زمان های فعال بودن سایت : زمان های بالا نیامدن سایت به دلیل مشکلات سرور یا تعمیر و نگهداری، ممکن است به رنک شما آسیب وارد کند (و ممکن است اگر اصلاح نشود به خارج کردن ایدنکس های شما بینجامد).
70. مکان سرور : در جایی که سایت شما در منطقه جغرافیایی متفاوتی رنک می گیرد موقعیت سرور ممکن است تاثیرگذار باشد.
71. اعتبارنامه‌ی SSL : گوگل خاطرنشان کرده است که آنها گواهینامه‌ی SSL را ایندکس می کنند که به این معناست که آنها از HTTPS به عنوان سیگنالی برای رنکینگ استفاده می کنند.
72. قانون خدمات و حریم شخصی : این دو صفحه در سئو سایت به گوگل کمک می کند تا بفهمد سایت عضوی قابل اعتماد در فضای اینترنت است.
73. اطلاعات متا تکراری درون سایت : اطلاعات متای تکراری در سراسر سایت ممکن است تمامی بازدید صفحات شما را پایین بیاورد.
74. هدایت بخش های آدرس : این استایلی از معماری سایت کاربرپسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند بفهمند در کدام قسمت از سایت هستند:

شما اینجا هستید -> صفحه اصلی / بخش آموزش سئو
 
SearchEngineJournal.com و Ethical SEO Consulting، هم نظر هستند که این کار ممکن است فاکتوری برای رنکینگ باشد.
75. بهینه سازی موبایل : موضع رسمی گوگل در مورد موبایل این است که سایتی پاسخگو برای کاربران موبایلی ایجاد شود.
76. یوتیوب : شکی وجود ندارد که ویدئوهای یوتیوب رفتار تدریجی در SERPها (احتمالا به سبب اینکه گوگل صاحب آن است) نشان می دهند:
 
در حقیقت، زمینه موتور جستجو نشان می دهد که پس از پاندای گوگل ترافیک سایت یوتیوب بطور واضحی افزایش یافته است.
77. قابلیت های استفاده سایت : سایتی که استفاده از آن سخت است می تواند با کاهش زمان حضور در سایت، بازدید صفحه و افزایش bounce rate، به رنک آسیب برساند. این موضوع ممکن است مستقل از فاکتور الگوریتمی جمع آوری شده از حجم انبوهی از داده های دامنه کاربر باشد.
78. استفاده از ابزار وبمستر و آنالیز گوگل : برخی ها فکر می کنند که نصب این دو برنامه روی سایت می تواند میزان ایندکس سایت را افزایش دهد. این دو نرم افزار همچنین ممکن است با دادن داده های بیشتر به گوگل برای کار روی آنها، مستقیماً بر رنک اثر بگذارند (یعنی دقت بیشتر در bounce rate بدون توجه به اینکه شما ترافیکی از  backlinks دریافت می کنید یا نه).
79. نظرات کاربران مساوی است با شهرت سایت : قرار گرفتن سایتی در سایت های مروری مانند help.com و RipOffReport.com نقشی مهم در الگوریتم بازی می کند. گوگل حتی در اقدامی کم سابقه رویکرد شفاف خود را در قبال نظرات کاربران و اهمیت آن اعلام کرده است.

در واقع بخصا فکر میکنم خیلی خوب است که کاربران در پست های قدیمی ما نظر بدهند چراکه شاید گوگل علاوه بر اینکه نظر را حاوی ارزشمند بودن مطلب بداند ، این اتفاق را آپدیت مطلب نیز بداند !


آموزش سئو با بررسی فاکتورهای رتبه صفحه

آموزش سئو,بهینه سازی تصاویر سایت,پیج رنک گوگل

در ادامه دویست فاکتور رنکینگ گوگل می پردازیم به فاکتورهای اصلی رتبه صفحات سایت که از شماره 11 آغاز می شود : (خواهش می کنم با دقت و تمرکز کافی این مقالات را بخوانید و حتما نتایج خود و یا همین مقاله را به دیگران معرفی کنید تا از نکات بسیار مهم سئو سایت مطلع باشند)
11. کلمه کلیدی در تگ عنوان : تگ عنوان یکی از بخش های بسیار مهم محتوای صفحه می باشد (در کنار مطالب صفحه) و بنابراین سیگنال قوی در ارتباط با سئوی درون صفحه‌ ارسال می کند.
12. شروع تگ عنوان با کلمه‌ی کلیدی : بر اساس داده های Moz، تگ‌های عنوانی که با کلمه‌ کلیدی شروع می شوند، تاثیر بهتری نسبت به تگ‌های عنوان با کلمه کلیدی در انتهای تگ دارند:

آموزش سئو,بهینه سازی تصاویر سایت,پیج رنک گوگل
می دانم که در زبان فارسی قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در عنوان آن هم به صورت معنا دار بسیار سخت است اما حداقل تمام تلاش خود را انجام دهید تا نهایتا در کلمات دوم و سوم از آن استفاده کنید نه اینکه بگذارید برای آخرین کلمه !13. کلمه کلیدی در تگ توصیف (یا همان description) : سیگنال ارتباطی دیگری است. در حال حاضر اهمیت زیادی ندارد اما همچنان تفاوت ایجاد می کند.
14. کلمه کلیدی در تگ H1 : تگ‌های H1 “تگ عنوان ثانویه” هستند که بر اساس نتایج بدست آمده از این تحقیق سیگنال ارتباطی دیگری به گوگل می فرستند:

تگ های h,سئو وردپرس,سرعت لود صفحه

15. کلمه کلیدی ، متداولترین عبارت بکار برده شده در متن است: داشتن کلمه کلیدی بیشتر از داشتن دیگر سیگنال های ارتباطی در متن ظاهر می شود.
16. اندازه مطلب : مطلب با کلمات بیشتر می تواند وسعت بیشتری را پوشش دهد و بیشتر از مقالات کوچک و سطحی ترجیح داده می شود. SERPIQ به این نتیجه رسید که اندازه مطلب به موقعیت SERP وابستگی دارد.
عنوان خوب,فاکتور های سئو,کلمات کلیدی
17. تراکم کلمه کلیدی : با اینکه به اندازه ی قبل اهمیت ندارد اما تراکم کلمه کلیدی همچنان گاهی اوقات توسط گوگل برای تعیین موضوع صفحه ای در وب استفاده می شود.
18. کلمات کلیدی Latent Semantic Indexing در محتوا (LSI) : کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کنند تا معنی و مفهوم کلمات را به صورت کامل اکسترکت کنند (Apple به معنی کمپانی کامپیوتر و میوه سیب). بود/نبود LSI احتملاً به عنوان سیگنالی برای کیفیت محتوا نیز نقش بازی می کند.
19. کلمات کلیدی LSI در تگ های عنوان و توصیف : همانند محتوای صفحات، کلمات کلیدی LSI در تگ‌های متای صفحه، احتمالاً به گوگل کمک می کند که بین کلمات مترادف تفاوت قائل شود. همچنین ممکن است به صورت سیگنال ارتباطی نقش بازی کند.
با دقت به چند مورد گذشته قطعا پی به تاثیر بسیار مهم استفاده از کلمات کلیدی در مکان های مختلف مقالاتتان برده اید !20. سرعت لود صفحه با HTML : هم گوگل و هم بینگ از سرعت لود صفحه به عنوان فاکتوررنکینگ استفاده می کنند. جستجوگرهای موتورهای جستجو می توانند سرعت سایت شما را به آسانی با استفاده از کدهای صفحه و اندازه فایل ها برآورد کنند.
21. مطالب تکراری : مطالب یکسان در یک سایت (حتی با اندکی ویرایش) می تواند اثری منفی روی بازدید موتور جستجو از آن شود.
22. Rel=Canonical : اگر این تگ به درستی استفاده شود، ممکن است باعث شود گوگل مطالب تکراری در نظر نگیرد.
 23. سرعت لود صفحه با مرورگر کروم : گوگل ممکن است از داده های مرورگر کروم کاربر استفاده کند تا به درک بهتری از زمان لود صفحه برسد.( از آنجاییکه این امر به سرعت سرور سایت ، کابرد CDN و دیگر سیگنال های سرعت سایت (بدون ارتباط با HTML) بستگی دارد)
24. بهینه سازی تصاویر : تصاویر درون صفحه سیگنال های ارتباطی مهمی از طریق نام فایل، alt text، عنوان و توصیف به موتورهای جستجو می فرستند.
25. آپدیت سریع مطالب : کافئین گوگل فواید مطالب اخیراً آپدیت شده را (خصوصاً برای جستجوهایی که به زمان حساس هستند) آپدیت می کند. این فاکتور مهم است آن را علامت بزنید. گوگل برای صفحات خاصی تاریخ آخرین آپدیت را نشان می دهد:

لینک های خراب سایت,لینک های داخلی
26. بزرگی آپدیت‌های مطلب : اهمیت ویرایش‌ها و تغییرات نیز فاکتور ارزشمندی است. اضافه یا حذف کردن تمامی بخش‌ها، آپدیت مهمتری نسبت به چرخیدن حول چندتا کلمه است.(من به شخصه پیشنهاد میکنم هر چند وقت یک بار حتی مطالب قبلی سایت را هم ویرایش کنید چه برسد به اینکه هر روز باید مطالب کاملا جدید به سایت اضافه کنید)
27. آپدیت‌های صفحاتی که قبلا آپدیت شده اند : هر صفحه چندبار در گذر زمان آپدیت می شود؟ روزانه، هفتگی، هر 5 سال؟ آپدیت مکرر صفحه در تازگی آن نقش دارد.
28. برجسته بودن کلمه کلیدی : داشتن کلمه کلیدی در 100 کلمه‌ی ابتدایی یک صفحه‌، سیگنال ارتباطی با اهمیتی به نظر می رسد.
29. کلمه کلیدی در تگ های H2 و H3 : داشتن کلمه کلیدی خودتان، مانند زیرعنوانی در فرمت H2 و H3، ممکن است سیگنال ارتباطی ضعیف دیگری باشد. اعضای Moz نیز موافق هستند:

آموزش سئو,بهینه سازی تصاویر سایت,پیج رنک گوگل

30. کلمه کلیدی ترتیبی : تطابق کامل کلمه کلیدی مورد جستجو در مطلب یک صفحه، اصولاً رنک بهتری از عبارت کلیدی مشابه در شرایط ترتیبی دیگر بدست می آورد. برای مثال: فرض کنید جستجویی برای: “تکنیک های اصلاح کودک”. صفحه ای بهینه شده برای عبارت “تکنیک های اصلاح کودک” رنک بهتری نسبت به صفحه ای بهینه شده برای عبارت “تکنیک هایی برای اصلاح گربه” بدست می آورد. این توضیح خوبی است برای اینکه چرا بررسی کلمه کلیدی خیلی خیلی مهم است.
31. کیفیت لینک خروجی : بسیاری از سئوکاران فکر می کنند که لینک دادن به سایت های معتبر به ارسال سیگنال های اعتمادسازی گوگل کمک می کند.
32. تم لینک خروجی : بر پایه نظر Moz، موتورهای جستجو ممکن است از محتوای صفحاتی که شما به آنها لینک داده اید به عنوان سیگنال ارتباطی استفاده کنند. برای مثال، اگر شما صفحه‌ای در مورد ماشین‌ها داشته باشید و به صفحات ویدئویی مرتبط لینک بدهید، ممکن است با اینکار به گوگل بگویید که صفحه شما در مورد ماشین های ویدئویی است نه اتومبیل.!
33. گرامر و املاء : املاء و گرامر مناسب سیگنال کیفیت خوبی بشمار می رود، گرچه کات در سال 2011 پیام‌هایی ترکیبی داده است که خواه ناخواه این موضوع مهم است.
34. محتوای گروهی : آیا مطالب در صفحه اصلی قرار دارند؟ اگر بصورت قسمتی از متن اصلی یا کپی شده از صفحه ای اصلی ایدنکس باشد، بخوبی صفحه اصلی رنک بدست نمی آورد یا در ضمیمه‌ی ایندکس صفحه اصلی آورده می شود.
35. محتوای ضمیمه‌ای مفید : بر اساس راهنمایی عمومی برای رتبه بندی گوگل، مطالب تکمیلی مفید شاخصی از کیفیت صفحه (و در نتیجه ، رنک گوگل) بشمار می رود.
36. تعداد لینک های خروجی : تعداد زیادی OBL ممکن است رنک صفحه را ضعیف کند که نهایتا باعث آسیب به بازدید های ناشی از جستجو می شود.
37. رسانه تصویری : تصاویر، ویدئوها و دیگر موارد مولتی مدیا ممکن است به عنوان سیگنال کیفی محتوا نقش بازی کنند.
38. تعداد لینک های داخلی اشاره شده در صفحه : تعداد لینک های داخلی در یک صفحه نشان‌دهنده‌ی اهمیت ارتباط با دیگر صفحات سایت است.
39. کیفیت لینک های داخلی اشاره شده در صفحه : لینک دهی داخلی از صفحات معتبر و قوی دامنه، اثر بیشتری نسبت به لینک دهی از صفحات با رنک ضعیف دارد.
40. لینک های شکسته : داشتن تعداد زیادی لینک شکسته در یک صفحه، ممکن است نشانه ای از سهل انگاری یا غیرفعال بودن سایت باشد.گوگل لینک های شکسته را همانطور ارزیابی می کند که کیفیت صفحه اول سایت را مورد بررسی قرار می دهد.
41. سطح نوشتاری : شکی وجود ندارد که گوگل سطح نوشتاری صفحات وب را برآورد می کند:اما کاری که آنها با این اطلاعات می کنند، جای بحث زیادی دارد. برخی می گویند که یک سطح نوشتاری ساده به رنک صفحه شما کمک می کند ، به این دلیل که برای عوام قابل درک است.
42. لینک های وابسته : لینک های وابسته خود به رنک شما آسیب نمی رسانند. اما اگر تعداد زیادی لینک وابسته داشته باشید، الگوریتم گوگل ممکن است توجه بیشتری به دیگر سیگنال های کیفی بنماید تا مطمئن شود که شما یک “سایت وابسته سطح پایین” نیستید.
43. ارورهای HTML/ اعتبار W3C : بسیاری از ارورهای HTML یا کدهای بهم ریخته ممکن است نشانه ای از کیفیت پایین سایت باشد. در بین بحث و جدل ها، بسیاری در سئو سایت معتقدند که اعتبار WC3 سیگنالی ضعیف برای کیفیت بشمار می رود.
44. دامنه معتبر : اگر همه چیز برابر باشد صفحه ای با دامنه ی قدرتمند رنک بهتری نسبت به صفحه با دامنه‌ای با قدرت کمتر پیدا می کند.
45. پیج‌ رنک صفحه : کاملاً وابسته نیستند اما اساساً صفحات با پیج‌ رنک بالا رنک بهتری نسبت به صفحات با پیج رنک پایین پیدا می کنند.
46. طول آدرس : بنده بر اساس تجارب مطمئن هستم آدرس های کوتاه بسیار بسیار بهتر از آدرس های بلند هستند.
47. مسیر آدرس : صفحه‌ای نزدیک به صفحه اول سایت ممکن است شانس بیشتری برای دریافت رنک پیدا کند.
48. ویراستارهای انسانی : با اینکه ثابت نشده است، گوگل حقی برای سیستمی که به ویراستارهای انسانی اجازه می دهد روی SERPها اثرگذار باشند، قائل می شود.
49. دسته بندی صفحه : دسته بندی که صفحه در آن ظاهر می شود به عنوان سیگنال ارتباطی به حساب می آید. به بیان دیگر صفحه ای که متعلق به دسته بندی مرتبط با آن است امتیاز ارتباطی مثبتی نسبت به صفحه‌ای در دسته بندی غیرمرتبط بدست می آورد.
50. تگ های وردپرس : تگ‌ها، سیگنال های ارتباطی وردپرس هستند. بر اساس Yoast.com :
    تنها راهی که سئو شما را ارتقا می دهد، ارتباط دادن بخشی از مطالب با بخشی دیگر و در گامی فراتر ، ارتباط دادن گروهی از پست ها با گروهی دیگر است.
51. کلمه کلیدی در آدرس : این نیز سیگنال ارتباطی مهم دیگری است.
52. نوار آدرس: دسته بندی ها در نوار آدرس توسط گوگل خوانده می شوند و ممکن است سیگنال موضوعی درباره اینکه صفحه در مورد چه چیزی است ارسال کند.
53. منابع و مراجع : ذکر کردن منابع و مراجع، مانند کاری که مقالات پژوهشی انجام می دهند، ممکن است نشانه ای از کیفیت باشد. راهنمای کیفیت گوگل ثابت می کند که خوانندگان بایستی هنگام مطالعه متن صفحه نیم نگاهی به منابع داشته باشند : “این موضوعی است که در آن وزن و یا اعتبار منابع مهم هستند…”
54. لیست های عددی و گلوله‌ای : لیست های عددی و گلوله ای کمک می کند تا مطالبتان را برای خواننده تفکیک و  در نهایت جذابتر نمایید. گوگل نیز از این کار خوشش می آید و ممکن است محتوای با عدد و گلوله را ترجیح دهد (عددی و گلوله ای را که فهمیدید ؟!!!!-مثلا این لیست الآن من عددی است).
55. رتبه صفحه در نقشه سایت : رتبه ای که صفحه در نقشه سایت دارد ممکن است فاکتوری تاثیرگذار در رنکینگ باشد.
56. لینک های خارجی بیش از حد: مستقیما از سند ارزیابی کیفیت :
    “بعضی از صفحات راه دارند، راه به لینک های بسیار زیاد که باعث ابهام در صفحه و دور شدن از متن اصلی می گردد.”
57. تعداد دیگر کلمات کلیدی که برایشان رنک صفحه وجود دارد : اگر صفحه برای کلمات کلیدی دیگر رنک بیابد ممکن است گوگل آن را نشانه ای درونی از کیفیت درنظر بگیرد.
58. قدمت صفحه : با اینکه گوگل مطالب جدید را ترجیح می دهد اما صفحه ای قدیمی که بطور منظم آپدیت می شود ممکن است به صفحه ای جدید ترجیح داده شود.
59. چدیمان کاربرپسند : با استناد به سند راهنمای کیفیت گوگل همچنان:
    “چیدمان صفحه در صفحات با بهترین کیفیت، مطالب اصلی را سریعا قابل بازدید می سازد.”
60. دامنه های غیرفعال : آپدیتی که در دسامبر سال 2011 توسط گوگل ارائه شد بازدید از دامنه های غیرفعال را محدود ساخت.
61. مطالب مفید : گوگل ممکن است “کیفیت” و “مفید” بودن مطلب را تشخیص دهد اما این فقط یک تصور است و در الگوریتم های مختلف ، خود گوگل به تاثیر کیفیت اشاره می کند.
لطفا درمورد هر کدام از موارد بالا که سوالی برایتان پیش می آید در بخش نظرات سایت سوالتان را بپرسید تا محتوای این مقاله که واقعا زمان زیادی از بنده گرفت را به بالاترین حد ممکن برسانیم.

 


آموزش سئو با بررسی فاکتورهای دامنه سایت

آموزش سئو,افزایش سئو دامنه,بهترین دامین برای ثبت

احتمالا می دانید که گوگل از حدود 200 فاکتور رنکینگ در الگوریتمش استفاده می کند …

اما آنها چه هستند؟

خب شما امروز در برابر عمل انجام شده قرار گرفته اید چرا که من لیست کامل این 200 فاکتور را گردآوری نموده ام و کم کم در مقالات مختلف و با موضوعیت های خاص (برای اولین بار) ارائه خواهم کرد.

بعضی موارد ثابت و مشخص هستند.

بعضی چالشی و متغیر هستند.

و دیگر موارد حدس گمان در سئو سایت می باشند.

پیشنهاد اکید میکنم که تمامی این 200 مورد را که بنده به سختی جمع آوری و تحلیل کرده ام را به مطالعه بنشینید …

اما در اینجا تمامی این موارد آمده است.

ابتدا می پردازیم به فاکتورهای دامنه

  1. عمر دامنه : در این ویدئو مت کات نشان می دهد که:

تفاوت بین دامنه ای با عمر شش ماهه و دامنه ای با عمر یکساله واقعا زیاد نیست.

          به بیان دیگر، آنها از عمر دامنه استفاده می کنند … اما خیلی اهمیت ندارد.

  1. کلمات کلیدی در نام دامنه : چیز خیلی مهمی نیست اما داشتن کلمه کلیدی در دامنه همچنان سیگنال های مفیدی در ارتباط با فعالیت سایت ارسال می کند. در نهایت اینکه آنها کلمات کلیدی که در نام دامنه آمده اند را شاخص درنظر می گیرند.
  2. استفاده از کلمه کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه : فاکتورهای رنکینگ موتورهای جستجو که در سال 2011 توسط اعضای Moz گردآوری شده است با این نکته موافق است که دامنه‌ای با کلمات کلیدی هدف در آغاز، نسبت به دامنه های دیگری که این کار را انجام نداده اند یا در میانه نام دامنه از کلمه کلیدی استفاده کرده اند، یک گام جلو هستند
  1. طول عمر دامنه ثبت شده : یکی از اعمال منحصربفرد گوگل:

“دامنه های قانونی و معتبر اغلب برای چندین سال ثبت شده اند در حالی که دامنه های غیرمعتبر به ندرت برای بیش از یک سال استفاده می شوند.

بنابراین تاریخی که دامنه‌ منقضی می شود، در آینده می تواند به عنوان فاکتوری در پیش بینی اعتبار یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد.”

  1. کلمه کلیدی در ساب دامین : Moz نیز موافق است که یک کلمه کلیدی اگر در ساب دامنه باشد باعث افزایش رنک می شود.
  1. تاریخچه دامنه : سایتی با مالکیت نامشخص یا تغییر مالکیت زیاد به گوگل اعلام می کند که تاریخچه سایت را reset کن و از لینک دهی به سایت خودداری کن.
  2. دامنه دقیقاً منطبق : EMDها ممکن است همچنان برای شما سکوی پرشی باشند اما اگر EMD برای سایتی با کیفیت پایین اتفاق بیفتد، به آپدیت EMD آسیب می رساند:

مت کات

گزارشی مختصر از هواشناسی: در آینده تغییرات مختصری در الگوریتم گوگل باعث کاهش نتایج جستجو برای سایت های با دامنه دقیقا منطبق اما کم کیفیت می شود.

  1. مشخصات دامنه خصوصی یا عمومی : اطلاعات دامنه بصورت خصوصی ممکن است نشان دهنده‌ی “چیزی برای پنهان کردن” باشد. مت کات در جلسه ای در سال 2006 چنین توضیح داده است:

          “… زمانیکه اطلاعات مالکیتی وبسایتشان را چک می کنم میبینم نوشته که اطلاعات دامنه بصورت خصوصی و محافظت شده است. اینکار غیرمعمول است. … حالت امنیتی اطلاعات دامنه بصورت اتوماتیک بد نیست اما زمانیکه تمامی این فاکتورها را کنار یکدیگر می گذارید، اغلب در مورد نوع بسیار متفاوتی از وبمستر صحبت می کنید تا اینکه در مورد همکارتان بررسی کنید صاحب یک یا چند سایت است.”

  1. مجازات صاحب امتیاز : اگر گوگل دریابد که شخص خاصی اسپمر است منطق حکم می کند که دیگر سایت های شخص موردنظر را نیز بررسی کند.
  2. پسوند TLD کشور : داشتن دامنه‌ای خوب از کد کشوری خاص (.cn، .pt، .ir) به رنک سایت برای آن کشور خاص کمک می کند … اما در عین حال توانایی سایت برای رنک یافتن بصورت جهانی را محدود می سازد.

 

 

خوب ، فعلا همین ها در این مقاله کافی است.حتما مقالات قبلی سایت را بخوانید بعد به سراغ این دویست فاکتور بیایید در غیر این صورت شاید محتوای این مقالات کمی سنگین باشد.در هر حال بنده همواره در خدمت شما هستم و در بخش نظرات به سوالات شما پاسخ می دهم.اگر در هر کدام باری شما ابهامی به وجود آمد خیلی سریع و بی درنگ ان را بپرسید.


آیا گوگل صفحات با پسوند .Html را ترجیح می دهد

آیا گوگل صفحات با پسوند .Html را ترجیح می دهد

پسوند html,پسوند های وب,صفحات وب

گوگل قطعا هیچ تفاوتی بین پسوند های صفحات قائل نیست و فقط محتوای صفحات شما مورد چستجو و ایندکس قرار می گیرد.

مت کات مستقیما در مورد این موضوع صحبت کرده است (خلاصه ای از سخنان او در اینجا آمده است):

بعضی اوقات در کنفرانسی مردم از من می پرسند که “آیا اهمیتی دارد که چه پسوندی برای صفحه‌مان انتخاب ‌کنیم؟ ایا گوگل .php را به .asp و یا .html را به .htm ترجیح می دهد؟” و پاسخ من این است که “ما بسیار خرسندیم از اینکه تمامی پسوندها را پوشش می دهیم. و اهمیتی ندارد که شما کدامیک را انتخاب کنید”

بنابراین با اینکه او توصیه کرد حواستان به پسوند .exe باشد ولی تفاوتی بین پسوند .html یا هر پسوند دیگری نمی باشد.پسوند .exe هم به خاطر اجرایی بودن و اینکه می تواند باعث انتشار ویروس و تروجان شود توصیه نمی شود و از طرفی قابل نمایش در وب هم نیست.

من به شخصه بر اساس تجربه ترجیح می دهم برای سئو سایت هیچ پسوندی در انتهای آدرس های سایت ها استفاده نکنم و حتی از / هم استفاده نکنم چراکه خود مرورگرها در پایان آدرس های / در در نظر می گیرند.

همواره بر روی محتوایتان تمرکز داشته باشید و به چیزهای کوچکی همچون این مورد دقت نکنید …

منبع : نیو سئو